מכשירי שמיעה בין רפואה רגילה לרופאה אלטרנטיבית

מכשירי שמיעה – בין רפואה רגילה לרופאה אלטרנטיבית


במשך השנים אנחנו יודעים ורואים הרבה יותר אנשים אשר בוחרים לוותר על שירותיהם של רופאים קונבנציונאליים או לפחות מעדיפים להוסיף על השירות שלהם גם טיפול אצל מטפלים אלטרנטיביים, מטפלים ברפואה משלימה. זה קיים במגוון תחומים, הן בדברים פנימיים והן חיצוניים.

 

כתוצאה מכך אנחנו יכולים לראות גם גידול בסוג ובכמות הטיפולים. לא עוד רק טיפולים שמטרתם להפחית כאבים נקודתיים או כאבים שטחיים אלא היום אנחנו יכולים לראות הרבה יותר מטפלים שעוסקים בדברים עמוקים אשר מתחת לפני השטח וכן ניתן למצוא הרבה יותר מטופלים שפונים למטפלים במקרים של בעיות עמוקות, ממושכות, שלא נראות לעין.

 

כך למשל אנחנו יכולים לראות הרבה פעמים מטופלים אשר סובלים מירידה בשמיעה לאורך שנים פונים למטפלים ברפואה משלימה שינסו למצוא פתרון לבעיה. זאת לפני שהם יצטרכו לפנות אל מכון מכשירי שמיעה לחפש את המכשיר שיתאים להם. כמובן שלא תמיד זה הפתרון ולא תמיד אפשרי למצוא אותו אצל מטפל ברפואה משלימה אך ישנם מטופלים שמעדיפים לא לוותר אלא לנסות קודם את האפשרות של טיפול קונבנציונאלי ורק לאחר מכן הם פונים למטפל ברפואה משלימה ויש מי שבוחר במסלול ההפוך, קודם בוחרים במטפל ברפואה משלימה ולאחר מכן הם בוחרים במכון מכשירי שמיעה בשביל להרכיב אחד כזה.

 

מה מטפל ברפואה משלימה יכול לעשות


בדומה למגוון טיפולים אחרים במקרים שונים, אז גם כאן מטפל ברפואה משלימה יבחן את מצב האוזן ומצב השמיעה בפרט על פי מערכות שונות של הגוף, כחלק מאותו הלך רוח שאומר שדבר משפיע על דבר ולכן אם מצב השמיעה לא טוב ייתכן וזה נובע מהשפעות אחרות,כך למשל השפעות של לחצים, מתחים, מצבי רוח, תזונה, חוסר שינה, כאבים באזורים שונים בגוף. קחו בחשבון שמטפלים ברפואה משלימה לא רואים, מן הסתם, ביכולת של מכשירי שמיעה לרפא או למנוע ירידה בשמיעה ואכן הם לא כאלה, לכן הם לא ממהרים להמליץ עליהם, אלא להיפך, יש לבחון קודם את היכולת לטפל בבעיה ורק לאחר מכן, אם זה לא מצליח יש לבחון את האופציה של רכישת מכשיר שמיעה.

 

מטפלים רבים ברפואה משלימה בוחרים להשתמש בכלים של רפואה סינית בשביל לטפל במצבים של ירידה בשמיעה, למשל, מדיטציות, מנוחות ארוכות, שינה מוקדמת ובשעה קבועה, הימנעות מאכילת ארוחות כבדות ודחוסות, וכן שימוש בדיקור סיני ובכלים אחרים שקיימים בארסנל הכלים של רפואה משלימה, בשביל לפתור את הבעיה באופן ספציפי.

במידה וזה לא מצליח יש לרכוש מכשירי שמיעה במקום מוכר ובטוח כשבכל עת, מומלץ להיות קשוב לכל הגוף ולהיעזר בכלים של רפואה משלימה, זה לא יכול להזיק ולמען האמת זה יכול רק להועיל, לא רק לגוף אלא גם לנפש ולנשמה של המטופל וגם למערכת השמיעה שלו.